food, om op te eten

een gezond tussendoortje voor in de klas

 


Ik geef toe dat ik in de drukte van het gezinsleven soms te snel grijp naar de klassiekers zoals een LU-beertje , k3 koek of een piet piraat cakeje om mee te geven naar school. Een artikel dat ik onlangs las rond de hoeveelheid aan suikers in die koekjes deed me toch wel eventjes slikken.

Het kan en mag af en toe maar ik heb mezelf wel voorgenomen dat dergelijke gesuikerde koekjes geen dagelijkse kost mogen zijn in haar boekentas. Als het lukt, probeer ik zelf iets te maken of ik verdiep me tijdens het winkelen toch eens wat meer in de voedingswaarde ipv alles zonder nadenken in mijn karretje te gooien.

Een heel eenvoudig receptje dat ik af en toe gebruik, is er ééntje van havermoutkoekjes.

Wat heb je nodig voor ongeveer een 10-tal koekjes

  • 2 grote, rijpe bananen
  • 120 gram havermout
  • 1 tl kaneel
  • naar keuze toe te voegen: blauwe bessen, gedroogde cranberries, rozijnen, fijngehakte noten…

Bereidingswijze

Plet de bananen en voeg de rest van de ingrediënten toe. Simple as that!  Rol daarna kleine bolletjes die je dan plat drukt en verspreid ze op een bakplaat.  Eventjes de oven in voor 20min op 180 graden et voilà.

 

Isaura vond ze alvast SU-PER lekker!

 

Geef een reactie

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.